درخشش «نبکا ET5» دوشادوش محصولات اسکای‌ ول در نمایشگاه پاریس

اسکای‌ول علاوه‌بر هدف‌گذاری برای حضور گسترده در بازارهای اروپایی، به بازارهای آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکای لاتین نیز نگاه ویژه‌ای دارد.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانسه (Paris motor show)، یکی از مطرح‌ترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های جهان است که هر دوسال یک بار در شهر پاریس برگزار می‌شود. این نمایشگاه، امسال نیز در تاریخ ۱۴ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ ( ۲۳ تا ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در شهر پاریس کشور فرانسه برپا شد.

یکی از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه، حضور موثر و چشمگیری داشت و با استقبال بازدیدکنندگان روبه‌رو شد، اسکای‌ول (Skywell) بود که محصول BE۱۱ را نیز با خود به این نمایشگاه برده بود. کراس‌اوور تمام‌برقی BE۱۱، همان خودرویی است که در ایران توسط شرکت نوین‌ماهان (نبکا) با نام ET۵ عرضه شده است.

همراه با این خودرو دیگر محصولات اسکای‌ول نیز در پاریس به نمایش درآمده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به هاچ‌بک برقی اسکای‌ول Q اشاره کرد. حضور اسکای‌ول در این نمایشگاه نه‌تنها نشان‌دهنده رشد و توسعه این برند در بازارهای بین‌المللی است، بلکه نشان‌دهنده توجه روزافزون به خودروهای الکتریکی است که گل سرسبد motor show فرانسه بودند.

با توجه به تغییرات اقلیمی و نیاز به‌کاهش آلایندگی‌ها، امروزه خودروهای الکتریکی به‌عنوان گزینه‌ای پایدار و دوستدار محیط‌زیست مطرح شده‌اند. اسکای‌ول که در برخی بازارها با نام اسکای‌ورث (Skyworth) نیز حضور دارد، با معرفی کراس‌اوور ET۵ خود که در بازار ایران هم حضور دارد، توانسته است نظر مشتریان را به‌خود جلب کند. این خودرو با طراحی مدرن، امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، به‌عنوان یک گزینه مناسب برای خانواده‌ها و افرادی که به‌دنبال خودروهای پاک هستند، شناخته می‌شود.

اسکای‌ول Q؛ هاچ‌بک الکتریکی با برد ۳۰۰ مایل

برند اسکای‌ول از یک هاچ‌بک الکتریکی جدید با برد بیش از ۳۰۰ مایل و فضای داخلی با فناوری بالا رونمایی کرد. این خودرو که Q نام دارد و در اواخر سال آینده در بریتانیا عرضه می‌شود، نخستین خودرو این شرکت است که به‌طور خاص برای بازار اروپا ساخته شده است.

اسکای‌ول Q که رقیب فولکس‌واگن ID ۳ خواهد بود، دومین خودرو الکتریکی اسکای‌ول Q در بریتانیا پس از کراس‌اوور BE۱۱ است. موتور ۲۰۱ اسب‌بخاری نصب‌شده روی محور جلو این خودرو، سرعت Q را فقط در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

بر این اساس، Q به‌راحتی از خودرو «Cupra Born VZ» ۳۲۲ اسب‌بخاری پیشی می‌گیرد که برای رسیدن به این سرعت، به ۵.۷ ثانیه نیاز دارد.

درخشش «نبکا ET۵» دوشادوش محصولات اسکای‌ ول در نمایشگاه پاریس

اسکای‌ول هنوز جزئیات کامل را درخصوص ظرفیت باتری Q اعلام نکرده است؛ اما همین‌قدر گفته شده که این خودرو با دو گزینه برای پک باتری ارائه خواهد شد که گزینه بزرگ‌تر، بیش از ۳۰۰ مایل بُرد و قابلیت شارژ مجدد از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرف ۲۰ دقیقه را خواهد داشت.

در داخل کابین Q، یک صفحه‌نمایش لمسی اطلاعات-سرگرمی بزرگ ۱۵.۶ اینچی نمایش اکثر عملکردهای خودرو از جمله اطلاعاتی مانند سرعت و برد را برعهده دارد. بنا بر اعلام اسکای‌ول، Q همچنین دارای اتصال بی‌سیم تلفن هوشمند و صفحه‌نمایش لمسی برای سرنشینان عقب خواهد بود.

هرچند قیمت این خودرو در بدو ورود به‌بازار بریتانیا (احتمالا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵) اعلام خواهد شد، اما گفته می‌شود این خودرو در بازار انگلستان، قیمت رقابتی خواهد داشت. یعنی اگر EV۳ را در نظر بگیریم که ۳۲ هزار و ۹۹۵ پوند قیمت دارد، احتمالا قیمت Q نیز از حدود ۳۰ هزار پوند شروع می‌شود. این خودرو با گارانتی هفت‌ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری به‌فروش می‌رسد و باتری آن دارای گارانتی هشت‌ساله یا ۲۵۰ هزار کیلومتری خواهد بود تا خیال مشتری از هر نظر راحت باشد.

طراحی داخلی و خارجی اسکای‌ول Q

محصول جدید اسکای‌ول دارای طول ۴۲۹۷ میلی‌متر، عرض ۱۸۳۶ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۳۶ میلی‌متر است. این خودرو طراحی زیبا و هماهنگی دارد و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. قابل توجه‌ترین ویژگی این هاچ‌بک الکتریکی در طراحی ظاهری، نورپردازی یکپارچه LED است که چهره‌ای متمایز به آن می‌بخشد. مانند بسیاری از مدل‌های جدید، چراغ‌های اصلی این خودرو نیز در گوشه‌های سپر و داخل یک پنل مشکی قرار گرفته‌اند.

درخشش «نبکا ET۵» دوشادوش محصولات اسکای‌ ول در نمایشگاه پاریس

سایر عناصر خاص در نمای بیرونی اسکای‌ول Q شامل مواردی مانند چرخ‌های آیرودینامیک، شکاف در پشت گلگیر جلو، سپرهای دورنگ با طراحی اسپرت، رکاب‌های جانبی مشکی، چراغ‌های عقب همه‌جانبه و دیفیوزر عقب است.

در داخل کابین نیز با طراحی ساده اما مدرنی مواجهیم. مهم‌ترین اِلِمان این بخش، صفحه‌نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی در مرکز داشبورد است که نقش مرکز کنترل خودرو را ایفا می‌کند. سقف پانورامای بزرگ، نورپردازی داخلی با تنظیم رنگ، تزئینات نارنجی، سیستم صوتی برند متز با ۸ بلندگو و صفحه‌نمایش لمسی برای سرنشینان عقب از دیگر ویژگی‌های مهم کابین است.

معرفی ET۵ به بازار بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی

خودرو Q دومین محصول پس از کراس‌اوور الکتریکی اسکای‌ول B۱۱ (نبکا ET۵) خواهد بود که در اوایل سال جاری توسط یک واردکننده مستقل (Innovation Automotive) به‌بریتانیا معرفی شد.

درخشش «نبکا ET۵» دوشادوش محصولات اسکای‌ ول در نمایشگاه پاریس

اسکای‌ول ET۵ با حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار و برد حدود ۵۲۰ کیلومتر، یکی از محصولات برجسته این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به‌سیستم بازیابی انرژی ترمز و قابلیت شارژ سریع است که امکان شارژ باتری‌ها را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند. همچنین طراحی داخلی آن با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

چشم‌انداز اسکای‌ول در بازارهای جهانی

اسکای‌ول در کنار هدف‌گذاری برای حضور گسترده در بازارهای اروپایی، به بازارهای آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکای لاتین نیز نگاه ویژه‌ای داشته و تصمیم دارد حضور خود در این بازارها را طی سال‌های آتی، به‌شکل چشمگیری افزایش دهد.

این خودروسازی، زیرمجموعه Kaiwo New Energy Automobile Group یعنی همان هلدینگی است که Nanjing Golden Dragon Bus را به‌عنوان یکی از سه سازنده بزرگ اتوبوس‌های برقی در چین، تحت مالکیت خود دارد.

درخشش «نبکا ET۵» دوشادوش محصولات اسکای‌ ول در نمایشگاه پاریس

در کشور ما نیز با همکاری صنایع خودروسازی کرمان و گروه مپنا، شرکتی به‌نام «شرکت خودرو برقی ماهان نوین نبکا» جهت مونتاژ و عرضه محصولات اسکای‌ول تاسیس شده است که سال گذشته مونتاژ اسکای‌ول ET۵ را به‌عنوان نخستین خودرو تمام‌الکتریکی مونتاژ داخل در کرمان آغاز کرد و تصمیم دارد به‌زودی مدل پلاگین-هیبرید این خودرو را نیز به‌بازار عرضه کند.

گفتنی است سال گذشته میلادی، مجموع فروش ماهانه این خودروساز چینی برای ۶ ماه پیاپی، بیش از ۳ هزار دستگاه اعلام شده است و انتظار می‌رود با گسترش بازارهای صادراتی، این عدد نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =